2016. március 7., hétfő

Digitális tanári kompetenciák

Szaktudományi, szaktárgyi és tantervi tudás integrálása

Manapság abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a technológia jelentős segítséget nyújt a szaktárgyunk tanításában. Gyakorlatilag már csak saját kreativitásunk és technológiai felkészültségünk (na meg persze az iskola felszereltsége) szab határt annak, hogy mi mindent tudunk alkalmazni egy-egy tanórán.
Egy projektor és egy számítógép segítségével nagy mennyiségű videó és kép érhető el, ami talán a legalapvetőbb módja a technológia integrálásának a tanórába. Történelemórán számtalan forrást meg lehet ilyen módon jeleníteni, amit esetleg fizikai valójukban nem tudunk bevinni az órára, például okleveleket, régi pénzérméket, de akár írásos szöveget kivetíteni, így nem kell mindenkinek egy fénymásolatot készíteni. Az utóbbi időben elkezdtek színvonalas szimulációk készülni korábbi csatákról, modellek középkori várainkról, ezek mind olyan dolgok, amik feldobhatják a tanóra monotonitását. Ugyanígy angolban is számos játékos honlap áll rendelkezésükre, amik megkönnyítik a tanulást, de ott is rengeteg videót tudunk felhasználni a zenéktől kezdve a TedTalkokon át konkrét oktatási célú videókig. 

Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése

A közösség megteremtésében nagy szerepe van a közösségi médiának. Lassan már nincs olyan kisebb-nagyobb közösség, aminek ne lenne Facebook-csoportja, közös e-mail listája, és még lehetne sorolni a lehetőségeket. Így sokkal könnyebb a kommunikáció mindkét oldalról, ha van valami kérés/kérdés, azt pillanatokon belül eléri mindenki, így gyorsan lehet szervezni olyan dolgokat is, amiket hirtelen kell megcsinálni. Könnyebb így a tananyag megosztása is, ami tanári szempontból sem elhanyagolható, hiszen csak egy linket kell megosztani az adott csoportban. Új közösség kialakulása esetén az sem hátrány, ha a tagok már megismerik egymást profilkép alapján, persze ez félrevezető is lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése