Szaktudományi, szaktárgyi és tantervi tudás integrálása
Manapság abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a technológia
jelentős segítséget nyújt a szaktárgyunk tanításában. Gyakorlatilag már csak
saját kreativitásunk és technológiai felkészültségünk (na meg persze az iskola
felszereltsége) szab határt annak, hogy mi mindent tudunk alkalmazni egy-egy
tanórán.
Egy projektor és egy számítógép segítségével nagy mennyiségű videó és
kép érhető el, ami talán a legalapvetőbb módja a technológia integrálásának a
tanórába. Történelemórán számtalan forrást meg lehet ilyen módon jeleníteni,
amit esetleg fizikai valójukban nem tudunk bevinni az órára, például
okleveleket, régi pénzérméket, de akár írásos szöveget kivetíteni, így nem kell
mindenkinek egy fénymásolatot készíteni. Az utóbbi időben elkezdtek színvonalas
szimulációk készülni korábbi csatákról, modellek középkori várainkról, ezek mind
olyan dolgok, amik feldobhatják a tanóra monotonitását. Ugyanígy angolban is
számos játékos honlap áll rendelkezésükre, amik megkönnyítik a tanulást, de ott
is rengeteg videót tudunk felhasználni a zenéktől kezdve a TedTalkokon át
konkrét oktatási célú videókig.
Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése
A közösség megteremtésében nagy szerepe van a közösségi médiának. Lassan
már nincs olyan kisebb-nagyobb közösség, aminek ne lenne Facebook-csoportja,
közös e-mail listája, és még lehetne sorolni a lehetőségeket. Így sokkal
könnyebb a kommunikáció mindkét oldalról, ha van valami kérés/kérdés, azt
pillanatokon belül eléri mindenki, így gyorsan lehet szervezni olyan dolgokat
is, amiket hirtelen kell megcsinálni. Könnyebb így a tananyag megosztása is,
ami tanári szempontból sem elhanyagolható, hiszen csak egy linket kell
megosztani az adott csoportban. Új közösség kialakulása esetén az sem hátrány,
ha a tagok már megismerik egymást profilkép alapján, persze ez félrevezető is
lehet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése